Vork Communicatie blog

M

T   06 19473050

Meer lezen?

Veel plezier met mijn berichten over marketing, communicatie, ondernemerschap, kauwtjes, klanten werven, creativiteit en social media.

Helemaal hip met content marketing

Content marketing verovert plaats ten opzichte van de traditionele marketing die niet meer zo goed lijkt te werken. De wereld is veranderd, de marketing middelen die we gebruiken zijn veranderd (online) en onze klanten hebben andere behoeften dan voorheen. Maar wat is het eigenlijk, content marketing? Ik krijg er veel vragen over. Daarom een blog over dit onderwerp.

Over doelen, richtingen en wat je zelf belangrijk vindt

Het stellen van doelen heeft voor- en nadelen. Van SMART krijg ik spontaan de zenuwen, maar dat kan liggen aan mijn persoonlijke stijl van doelstellen. Ondernemersdoelen als 'meer winst' motiveren me niet echt. Toch weet ik welke richting ik op wil. En jij?

Hoe bepaal je of het verstandig is om online marketing in te zetten voor je bedrijf of praktijk?

Je hebt dus een eigen bedrijf of praktijk. Je wilt meer of andere klanten bereiken. Of je wilt het contact met je huidige klanten verbeteren. Hoe bepaal je of het verstandig is om online marketing in te zetten voor jouw bedrijf? Ik beschrijf drie dingen die je kunt doen om deze vraag voor jezelf te beantwoorden.

De durf om jezelf te laten zien

“Mensen die trainer zijn, of docent of therapeut, helpen hun cliënten vaak met iets dat zij zelf ook ooit erg nodig hadden in hun leven.” Ik heb geen idee of deze uitspraak algemeen geldig is, maar mij sprak hij in ieder geval wel aan. Omdat er een kwartje viel. Wat doe ik in mijn werk als communicatiestrateeg en social media trainer? Ik help mijn klanten, vooral mensen met een dienstverlenend beroep, om zichtbaar te worden met wie zij zijn en wat zij te bieden hebben aan anderen. Voor een goede marketing heb je een strategie, kennis en vaardigheden nodig. Maar het belangrijkste is toch wel: durf. Jezelf DURVEN laten zien.

Verleiding werkt, ook al weet je hoe het werkt

Ook al weet je welke verleidingstechnieken er worden gebruikt in de marketing, je blijft er nog steeds gevoelig voor! Dat merkte ik vorige week toen ik na een netwerkontbijt door de binnenstad van Den Haag wandelde, op weg naar de vulpenwinkel. Ik wilde blauwe permanente inkt kopen, maar dat blijkt niet te bestaan. Ik kocht er dus niets. Maar buiten werd ik benaderd door een meisje dat kaartjes uitdeelde.

Als een ‘Blog’ aan je been

Bloggen is leuk! Vind ik dan. Soms heb ik opeens een artikeltje in mijn hoofd en dan kan ik dat zó de wereld in slingeren. Helemáál gaaf is het als je er reacties op krijgt. Zoals die dame die me belde voor een individuele training. Ik kende haar niet en ze kwam ook nog uit een ander deel van het land, dus ik vroeg (de woorden misschien ietsje bot, maar vriendelijk van toon): “Hoe kom je er zo bij om je aan te melden terwijl je mij helemaal niet kent?”. Antwoord: “Oh, maar ik ken je wel, want ik lees al jaren je blogs.”

Breng de kern van je bedrijf in beeld – Stralend Werven

Ieder bedrijf heeft een marketingplan nodig. En dan heb ik het niet over een lijvig rapport dat in een lade stof ligt te verzamelen, maar een kort en krachtig plan dat ervoor zorgt dat je marketing activiteiten structuur en effect hebben. De basis voor je marketingplan is een beschrijving van je ‘wie, wat en waarde’. Dit is een onderzoek naar de kern van je bedrijf.

Zieltogend leuren, of… Stralend werven!

Het voelt heerlijk om iets te doen waar je goed in bent. Ik kan enorm genieten van zo’n ‘werkflow’ waarin je het gevoel hebt dat alles vanzelf gaat en je de ander helpt door het beste van jezelf in te zetten. Op dagen dat ik me persoonlijk niet zo sterk voel, weet ik dat ik weer energie krijg van een goed adviesgesprek of van social media acties die effect hebben. En van een rondje fietsen in de zon.

Automation voor de Forever Free gebruikers van MailChimp

In mei 2017 heeft MailChimp de e-mail automation beschikbaar gemaakt voor alle accounts, dus ook voor de gebruikers van de Forever Free versie van MailChimp, de gratis tool waarmee je nieuwsbrieven kunt maken voor maximaal 2.000 mailadressen. Dat is fantastisch nieuws, waar ik gek genoeg nog niet veel over heb gehoord of gelezen.

Social media voor je club

Als club, vereniging of organisatie zoek je nieuwe leden, vrijwilligers, bezoekers voor je evenement of geldschieters. Daar kun je prima social media voor gebruiken. Als je daarvoor een plan maakt, heb je meer kans van slagen.

Communicatiedeskundige Loes Vork

Ik help ondernemers en bedrijven heel praktisch om goed te communiceren. Zowel online als 'in het echt'.

Zoek op trefwoorden

  • marketing (12)
  • social media (9)
  • authenticiteit (8)
  • stralend werven (6)
  • ondernemerschap (4)
  • bloggen (3)
  • facebook (2)
  • mailchimp (1)
  • creativiteit (1)
  • pitch (1)

  • Archief

    Nieuwsbrief

    Ongeveer eens per maand een inspirerend artikel in je mailbox. Over authentiek communiceren, over handige social media hulpmiddelen, over marketing, over ondernemerschap of over kauwtjes...

    Aanmelden nieuwsbrief