Cursus Online Marketing 2017-2018

M

T   06 19473050

Online Marketing: leer hoe het werkt, en voer het uit!

Wil je leren hoe social media werkt, en een online marketingplan maken voor jouw bedrijf of organisatie?

Op woensdag 1 november 2017 startte de Cursus Online Marketing bij de Stadsbibliotheek in de Chocoladefabriek. Inschrijven is dus niet meer mogelijk, maar je kunt altijd contact opnemen met Loes voor een individuele of een in-house training. Bij succes wordt deze training ook in seizoen 2018-2019 aangeboden bij Bibliotheek Gouda. Houd de agenda's van de bibliotheek en van Vork Communicatie dus in de gaten! Of meld je aan voor de nieuwsbrief zodat je de aankondiging niet misloopt.

Loes Vork Chocoladefabriek Online MarketingDit leer je in de twaalf lessen:

  • Hoe werkt online marketing  en social media
  • Welke kenmerken heeft een goede, vindbare site
  • Wat is het nut van bloggen en hoe pak je dat aan
  • Wat is het nut van nieuwsbrieven en hoe pak je dat aan
  • Wat zijn de mogelijkheden van  Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Instagram, YouTube, Google+
  • Hoe maak je een online marketing strategie
  • Hoe voer je je strategie zo efficiënt mogelijk uit
  • Hoe meet je de resultaten

Je leert dus veel. Maar wat eigenlijk nog veel belangrijker is: je gaat het ook uitvoeren!

-->  Je maakt stap voor stap je eigen online marketing strategie
-->  Je kiest de juiste online middelen en richt deze optimaal in
-->  Je plaatst berichten volgens je content plan en update kalender
-->  Je monitort de resultaten en stelt je strategie waar nodig bij
-->  Je online marketing wordt een vast onderdeel van je werkroutine

Het resultaat: je bedrijf of organisatie wordt online zichtbaar en herkenbaar. Je werkt consequent en met resultaat aan je doelen, zoals het vinden van klanten, het op gang brengen van een dialoog of het bevorderen van kennis.

De training is geschikt voor startende en gevorderde ondernemers, voor mensen in secretariële functies die hun bedrijf online willen versterken en voor andere mensen die met behulp van online marketing een concreet doel willen bereiken.

Docent Loes Vork van Vork Communicatie is ervaren social media trainer en communicatieadviseur voor diverse bedrijven. Zij is in staat om online marketing begrijpelijk uit te leggen en de voorwaarden te scheppen voor een succesvolle strategie. Plezier, interactie en delen van wat jij te bieden hebt, zijn daarbij de sleutelwoorden. 

De cursus is inclusief uitgebreid werkboek, huiswerk (waar je steeds twee weken de tijd voor hebt) en een besloten Facebook groep voor vragen en onderlinge uitwisseling.

Data
1, 15 en 29 november 2017
13 december 2017
10 en 24 januari 2018
7 en 21 februari 2018
7 en 21 maart 2018
4 en 18 april 2018

Tijd
Op woensdagavonden van 19.30 tot 21.30 uur

Plaats
Chocoladefabriek, Klein Amerika 20 te Gouda

Kosten
Deelname kost  € 375,- per persoon
Leden van Bibliotheek Gouda krijgen 10% korting en betalen € 337,50

Aanmelden
De cursus loopt nu, aanmelden voor dit seizoen is niet meer mogelijk 

Heb je nog vragen? Bel of app Loes! 06-1947 3050

Ik kreeg de vraag of deze Cursus Online Marketing voor beginners is, of voor gevorderden.

Allebei!

De deelnemers maken stap voor stap een online marketing strategie. En zij krijgen huiswerk om de strategie ook al uit te voeren tijdens de cursus. Techniek (zoals hoe maak je een Facebook pagina) stip ik aan. Ik toon voorbeelden, geef rondleidingen en geef de techniek mee naar huis in de vorm van handleidingen en huiswerk.

Complete beginners kunnen met alle informatie de juiste social media kiezen, de accounts thuis aanmaken en de eerste stappen zetten.

Gevorderden hebben al accounts (dus iets minder huiswerk!) en kunnen die met behulp van mijn informatie optimaliseren en beter op elkaar aan laten sluiten.

Je bepaalt je online marketing doel, je kiest een bijbehorende strategie, je werkt per middel dat je inzet je tactiek uit in een content plan en een update kalender. Dat ga je uitvoeren en je gaat meten of het werkt.

Er zijn misschien avonden die gaan over een platform of techniek dat je niet wilt inzetten. Ook dan zorg ik ervoor dat er voor iedereen iets 'te doen' is. Bovendien is het goed om de middelen die je niet kiest, toch een beetje te kennen, al is het om je keuze goed te kunnen beargumenteren.

En als je me al kent van de social media werkochtenden dan weet je: ik vermijd ingewikkelde termen zodat iedereen het begrijpt. Maar ik zet je wel aan het werk!

Heb je nog vragen? Bel of app Loes! 06-1947 3050

Loes Vork Chocoladefabriek Online Marketing

Nieuwsbrief

Ongeveer eens per maand een inspirerend artikel in je mailbox. Over authentiek communiceren, over handige social media hulpmiddelen, over marketing, over ondernemerschap of over kauwtjes...

Aanmelden nieuwsbrief