Wie of wat wil je bereiken?

M

T   06 19473050

Heb jij voldoende klanten?

Als je een eigen bedrijf hebt, moet je stelselmatig aandacht besteden aan je marketing. Loopt dat goed bij jou?

Wat zijn de moeilijkheden die je tegenkomt bij het werven van klanten?

  • Je weet niet wat je moet doen (wat moet je kiezen, wat heeft effect?)
  • Je weet niet hoe je het moet doen (kennis en vaardigheden)
  • Je hebt er geen tijd voor, je bent druk met je werk (of je hebt gewoon geen zin)
  • Je vindt er niets aan, je denkt dat je het niet kunt
  • Je hebt een onbereikbare doelgroep (bv rouwverwerking)
  • Je probeert dan eens dit, dan eens dat, maar het werkt niet
  • Je weet het wel, af en toe pak je het op, maar je houdt het niet structureel vol

Maatwerk Marketing is mijn antwoord op deze problemen. In dit programma van vijf maanden ontvang je een combinatie van training, coaching en praktische hulp bij je marketingcommunicatie. Iedere twee weken in een kleine groep aan mijn tafel (2 tot 4 personen). Het zijn bijeenkomsten met veel persoonlijke aandacht. Je doet kennis op, je ontwikkelt vaardigheden, je zet je eigen koers uit en je gaat naar huis met een dosis inspiratie en motivatie. En er is ruimte voor uitwisseling. 

De opbouw van het programma Maatwerk Marketing

Wat doen we tijdens de tien bijeenkomsten? We houden ons heel gestructureerd met de volgende drie dingen bezig:

  1. Marketing activiteiten voor de korte termijn
  2. Marketing activiteiten voor de lange termijn
  3. Ondersteunende marketingkennis en -vaardigheden 

1. Korte termijn

Voor de korte termijn is heel praktisch. Je kijkt in je agenda hoe de komende twee weken eruit zien en je plant in wat je gaat doen aan je klantenwerving. Heel concrete acties, duidelijk en haalbaar in jouw omstandigheden. Dus ook als je bijvoorbeeld parttime werkt.

2. Lange termijn

Loes Vork OndernemerscoachTegelijkertijd houden we ons met de langere termijn bezig en dat is een proces dat enkele maanden in beslag neemt. We bekijken de fasen van de marketingcyclus om te zien waar jouw probleem precies zit. Je kiest een effectieve marketingstrategie. Je bepaalt je marketingdoel en je werkt een eigen tactiek uit die past bij wat jij doet, bij jouw doelgroep én bij jou als persoon. Je ontdekt welke waarden voor jou belangrijk zijn in je leven en in je werk, je ontdekt met welke talenten en eigenschappen jij echt van betekenis bent voor je klanten en je vindt de woorden om dit te vertellen aan de mensen om je heen.

Je ontwikkelt dus een aanpak die bij jou past, die je leuk vindt en die je vol gaat houden. En dan ga je resultaat boeken. Je wordt zichtbaarder, bijvoorbeeld op internet maar ook in het echt. Je straalt in je vakmanschap en je gaat de klanten aantrekken voor wie jij echt waardevol bent en voor wie jij met alle plezier wilt werken.   Dat dus over de lange termijn.

3. Marketingkennis en -vaardigheden

Ten derde krijg je bij iedere bijeenkomst nuttige, praktische kennis aangereikt over marketing voor dienstverleners en hoe bepaalde middelen moeten worden ingezet. Bijvoorbeeld de elevator pitch: die maak je en die oefen je. Of de principes die gelden bij het netwerken. Of hoe je goede persberichten schrijft… Dit zijn onderwerpen die samenhangen met het programma (het lange termijn traject), maar er is ook ruimte voor verzoeken van de cursisten.

Het verloop van een Maatwerk Marketing bijeenkomst

Een Maatwerk Marketing bijeenkomst duurt twee uur. Je kunt een half uur eerder binnen komen (misschien om bij te komen van de ochtendspits) met een rustig kopje koffie of thee. Dan gaan we twee uur flink aan het werk. Na afloop kun je gaan of, als je dat wilt,  blijven om na te praten en om nog even een specifieke vraag aan mij te kunnen stellen. De tijden zijn bijvoorbeeld van 9.00 tot 11.00 (8.30-12.00 uur) of van 19.00 tot 21.00 uur (18.30-22.00 uur). Verlening met lunch of beginnen met samen eten is ook mogelijk. 

Mijn aanpak is nuchter en vrolijk, praktisch en met plezier. Soms is het spannend, je rekt je comfortzone op. Er wordt veel gelachen. Ik zet mijn creativiteit en deskundigheid in om jou in beweging te krijgen en te houden.

Wat kost het?

Deelname kost € 1500,- per persoon excl. btw. 
De bijeenkomsten zijn in Gouda, óm de week.  Een groep bestaat uit minimaal twee en maximaal vier personen en gaat van start zodra er voldoende aanmeldingen zijn. De dagen en tijden worden in overleg ingepland; we kunnen dus rekening houden met bijvoorbeeld reeds geplande vakanties. 

Heb je belangstelling? Dan nodig ik je van harte uit voor een kennismakingsgesprek! Je kunt me bellen (06 1947 3050) of mailen .

Wat krijg je daarvoor?

  1. Persoonlijke intakegesprek van 1 uur
  2. Tien bijeenkomsten in 5 maanden
  3. Cursusboek
  4. Werkbladen
  5. Motivatiemail
  6. Individueel biografisch Waardengesprek van 1 uur inclusief schriftelijke vastlegging
  7. Persoonlijk evaluatiegesprek van 1 uur

Wat levert het op?

  • In die vijf maanden heb je een marketingroutine ontwikkeld die je daarna zelfstandig voort kunt zetten
  • Je weet hoe je bepaalt waar het probleem zit, wat er nodig is, hoe je dat uitwerkt in actiestappen, en hoe je die uitvoert, evalueert en bijstelt
  • Je hebt een manier van werven gevonden die bij je past
  • Je hebt helder wat je onderscheidende kwaliteiten zijn die belangrijk zijn voor je klanten
  • Je hebt kennis opgedaan en een duidelijke lijn uitgezet voor jezelf en dat helpt je om goede keuzes te maken voor je marketing én voor je productontwikkeling
  • Je hebt een basis set van marketingmiddelen gemaakt voor jezelf, of je hebt je set uitgebreid
  • Je bent in die 5 maanden beter zichtbaar geworden, zowel online als ‘in het echt’ waardoor je meer klanten krijgt.

Biografisch Waardengesprek

Het programma is inclusief een biografisch gesprek om de waarden te achterhalen die je in je levensloop hebt verzameld, en die nu in je ondernemerschap tot uiting komen. Dit is een aparte sessie met Reinke Chavannes, waarbij ik als schrijver aanwezig ben. Deze sessie vormt een zeer waardevolle aanvulling op het programma Maatwerk Marketing omdat het duidelijk maakt wat jou onderscheidt ten opzichte van andere dienstverleners, en waar je je focus wilt leggen voor je bedrijf inclusief doelgroep, productontwikkeling en marketingstrategie.

Lijkt het je wat?

Je maakt keuzes. Je bepaalt je doel en je ontwerpt een persoonlijk plan om daar te komen. Je voert het plan stap voor stap uit. Je ontdekt een manier van werven die bij jou past. Je houdt het vol, je hebt er zelfs lol in. Je krijgt meer en/of betere klanten. Je wordt zichtbaarder, zowel op internet als ‘in het echt’. Je ontwikkelt je eigen marketing routine. Je genereert meer inkomsten. Je krijgt meer werkplezier.

Wanneer begint het?

Collage Maatwerk Marketing

Zodra er voldoende aanmeldingen zijn (minimaal twee. maximaal vier) start ik met een nieuwe groep.
Dag en tijd worden in overleg bepaald.

Als je belangstelling hebt voor Maatwerk Marketing, dan nodig ik je uit voor het intake gesprek om erachter te komen wat jij nodig hebt en of ik inderdaad kan bieden wat jij zoekt. Dit gesprek is vrijblijvend.

Je kunt me bellen (06 1947 3050) of mailen .

Ik kan je ook in contact brengen met ondernemers die mijn programma al hebben gevolgd.

Veel succes met je klantenwerving!
Loes

Tekst: Kijk uit, er gaat wat gebeuren

Vraag snel een intake-gesprek aan!

Communicatiedeskundige Loes Vork

Ik help ondernemers en bedrijven heel praktisch om goed te communiceren. Zowel online als 'in het echt'.

Strategiesessies 
Individuele sessies waarin je stap voor stap je (online) marketingstrategie vorm geeft en uitvoert.

Stralend Werven
Praktische marketingdag voor zelfstandige dienstverleners.
(Ook: Stralend Werven voor haptotherapeuten.)

Maatwerk Marketing 
Uitgebreid Marketingprogramma voor zelfstandige dienstverleners.

Social media training 
Individuele training: sluit precies aan bij jouw niveau en concrete situatie.

Social media werkochtenden 
Netwerken en werken aan je online marketing in de Chocoladefabriek.

Social media, wat kun je ermee 
Presentatie voor groepen.

**********

Nieuwsbrief

Ongeveer eens per maand een inspirerend artikel in je mailbox. Over authentiek communiceren, over handige social media hulpmiddelen, over marketing, over ondernemerschap of over kauwtjes...

Aanmelden nieuwsbrief