Skydiven marketing Loes Vork

Over dromen, skydiven en marketing

Ik sta in mijn ouderlijk huis voor de accukachel. De warme lucht blaast tegen mijn enkels. Ik neem een sprongetje en kan vliegen. Dat is heerlijk: ik ben nu buiten en kan overal heen waar ik maar wil. Het is een fijne droom die regelmatig terugkeert. Heeft dit iets met marketing te maken?


Vorige week heb ik voor het eerst ook in het echt gevlogen! Indoor skydiven in een windtunnel. Zo gaaf! En spannend. En vermoeiend. En heel, heel erg leuk.

We werden ontvangen met een instructievideo en kregen een overall, oordopjes, haarnetje, helm en bril. Daarna vlogen we om de beurt steeds een minuut en leerden van de instructeur basis dingen als stijgen, dalen en sturen.  De windtunnel was doorzichtig en buiten stonden een hoop mensen te kijken naar onze vorderingen. Gelukkig vergat ik dat zodra ik zelf aan de beurt was, want het was gewoon hard werken, goed kijken naar de instructeur en opletten om je evenwicht te bewaren.

Skydive Loes Vork marketingDe volgende dag voelde ik pas goed hoe ik me had ingespannen: alle spieren deden pijn. De demonstratie die de instructeur gaf zag er daarentegen moeiteloos uit. Hij vertelde dat je, als je het eenmaal ‘kunt’, ook echt kunt ontspannen en dat het dan minder zwaar wordt.  

Skydiven en marketing hebben wel wat overeenkomsten. Het is spannend om te doen en het is extra spannend omdat het zo zichtbaar is wat je doet. Er kijken mensen naar je en die vinden er misschien wat van. Maar je moet bij jezelf blijven en het op je eigen manier doen. Het kost in het begin veel kracht en inspanning, maar als je jouw manier eenmaal hebt gevonden dan wordt het gemakkelijker. Het is een kwestie van durven, je eraan overgeven en ervan genieten.  

Dat spannende moment waarop je je in de wind laat vallen… en voelt dat je gedragen wordt.
Van angst naar vertrouwen.

 

Leuk artikel?

Vind je dit artikel interessant? Deel m dan op je eigen social media kanalen.


Zoek op trefwoorden

  • Marketing (52)
  • Authenticiteit (28)
  • Social media (23)
  • Bloggen (13)
  • Stralend Werven (12)
  • Ondernemerschap (12)
  • Site (11)
  • Doelgroep (10)
  • Schrijven (5)
  • Nieuwsbrieven (5)

  • Archief


    Nieuwsbrief

    Ongeveer eens per maand een inspirerend artikel in je mailbox. Over authentiek communiceren, over handige social media hulpmiddelen, over marketing, over ondernemerschap of over kauwtjes...